Vernieuwde communicatie bij huurachterstand

Het kan iedereen een keer gebeuren: u bent te laat met het betalen van de huur. Vanaf 15 juli heeft Tablis Wonen de communicatie hierover aangepast. Zo zorgen we samen dat u geen grote huurachterstand krijgt. Als u de huur op tijd betaalt, merkt u hier niets van. Bent u een keer te laat? Dan krijgt u een herinnering.

U kunt op drie manieren een herinnering krijgen:
· een automatisch ingesproken telefoontje van een belrobot via (088) 103 67 46;
· een sms’je van +31 970 580 18 329;
· een e-mail van payments@tabliswonen.nl.

Een belrobot geeft ons tijd voor persoonlijke aandacht
Als u achterloopt met betalen van de huur dan kunt u een telefoontje krijgen van (088) 103 67 46. U hoort dan een automatisch ingesproken bericht. Dat is de belrobot. U kunt bij de belrobot laten weten dat u de huur meteen betaalt. U kunt ook om een sms of e-mail met betalingsgegevens vragen. Of u vraagt om direct een van onze medewerkers aan de telefoon te krijgen. Als u niet kunt opnemen, Dan belt de robot later nog een keer. We begrijpen het als u moet wennen aan een belrobot. Het is voor ons een handig hulpmiddel. Door de belrobot hoeven we zelf minder te bellen. Dat betekent dat we meer tijd hebben om persoonlijke aandacht te geven aan mensen die onze hulp nodig hebben.

TIP!! Sla de contactgegevens op in uw e-mail en telefoon
Daardoor komt een e-mail niet in uw spambox. En als de belrobot belt, herkent u het telefoonnummer.

Als u de huur niet (op tijd) kunt betalen
Het is voor niemand prettig om de huur niet (op tijd) te kunnen betalen. Als u problemen heeft met het betalen van de huur, bel ons dan zo snel mogelijk via (0184) 44 48 44. Samen zoeken we een oplossing die bij u past. We begrijpen dat het moeilijk kan zijn om ons hierover te bellen. Toch is het belangrijk om dat zo snel mogelijk te doen. Dan voorkomt u dat de huurachterstand steeds groter wordt. Wij denken graag met u mee hoe dit op te lossen.

Betalingsregeling
Als er omstandigheden zijn waardoor u de huur niet kan betalen, dan horen wij dat graag. Wij kunnen dan meedenken over een oplossing en eventueel een kosteloze betalingsregeling treffen. Dat kan maximaal één keer per jaar en in maximaal zes termijnen. Op die manier kunt u de huurachterstand die u dan heeft in termijnen aflossen.

U kunt een betalingsregeling die voldoet aan deze voorwaarden zelf regelen via https://mijn.tabliswonen.nl/. Meer informatie over wat we doen bij een huurachterstand, leest u op de pagina Huur betalen