Reparatie

Als er iets kapot is in of aan uw woning,  geeft u dat aan ons door zodat het gerepareerd wordt. Dat kan op de volgende manieren:
- u vult het reparatieformulier in;
- u stuurt een e-mail naar info@tabliswonen.nl

Gaat het om een spoedreparatie, zoals een gaslekkage, waterlekkage of heeft u geen stroom in de woning, neem dan telefonisch contact met ons op: (0184) 44 48 44. Buiten de openingstijden kunt u spoedeisende reparatieverzoeken, die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten, doorgeven aan de wachtdienst van Tablis Wlonen, (0184) 44 48 44.

Planning en kosten
Bij het melden van een reparatie plannen onze medewerkers van het Klantserviceteam een afspraak met u. Zij geven op twee uur nauwkeurig aan wanneer onze vakman bij u is. Als er een externe aannemer wordt ingeschakeld voor de reparatie neemt deze zelf contact met u op. Ook deze aannemer geeft op twee uur nauwkeurig aan wanneer hij bij u is. Woningcorporaties hoeven niet alle reparaties kostenloos uit te voeren. De huurder heeft ook zelf onderhoudstaken. Klein dagelijks onderhoud is voor rekening van de huurder. In ons onderhouds-ABC staat welke werkzaamheden uitgevoerd worden op kosten van Tablis Wonen en welke voor rekening van de huurder zijn.

Zelf regelen
Niet alle reparaties hoeft u bij Tablis Wonen te melden. In het overzicht van reparaties ziet u waarvoor u met welke bedrijf zelf contact op kan nemen.

Vragen
Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over reparaties. Staat uw vraag er niet bij, gebruik dan de zoekfunctie op onze website en vindt snel het antwoord op uw vraag.

Hoe meld ik een reparatieverzoek?

Een reparatie melden kan op de volgende manieren:
- u vult het reparatieformulier in;
- u stuurt een e-mail naar info@tabliswonen.nl
- telefonisch
- aan de balie

Afspraak
Er wordt direct een afspraak met u gemaakt zodat u weet wanneer er een vakman bij u langskomt. Het kan ook voorkomen dat we eerst na moeten vragen wanneer we een afspraak kunnen inplannen.

Spoedeisende reparaties
Gaat het om een spoedreparatie, zoals een gaslekkage, waterlekkage of heeft u geen stroom in de woning, neem dan direct telefonisch contact met ons op: (0184) 44 48 44. Buiten de openingstijden kunt u spoedeisende reparatieverzoeken, die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten, doorgeven aan de wachtdienst van Tablis Wonen (0184) 44 48 44.

 

Kan ik Tablis Wonen bellen voor een reparatieverzoek buiten kantooruren?

Ja, dat kan maar alleen voor spoedeisende reparaties die echt niet tot de volgende dag kunnen wachten. U belt dan naar (0184) 44 48 44 en u wordt doorgeschakeld naar de wachtdienst.

Waar meld ik een reparatieverzoek voor een woongebouw met huurders en kopers?

Als u een woning huurt, vult u een reparatieformulier in. Een reparatie aan de buitenkant van het woongebouw geven wij door aan de Vereniging van Eigenaren (VVE). Heeft u een koopwoning dan regelt u de reparatie in uw woning zelf.

 

Wanneer komen jullie langs om de door mij gemelde reparatie uit te voeren?

Als er niet direct een afspraak met u is gemaakt, kunt u contact met ons opnemen. Wij maken dan alsnog een afspraak met u.