De zoekopdracht voor "" levert het volgende resultaat op.

Wat doen jullie na een overlastmelding?

U ontvangt van ons binnen twee werkdagen een bevestiging. Als we meer willen weten, nemen wij contact met u op. Wij onderzoeken uw melding. Als het nodig is kijken we op locatie en/of gaan we in gesprek met de buren. Daarna nemen wij contact op met de melder over de uitkomst van ons onderzoek. Eventueel organiseren wij een bemiddelingsgesprek.

Kan ik als bewoner van een koopwoning een overlastmelding over een huurder van jullie doen?

U kunt altijd een schriftelijke melding doen. Of wij de situatie moeten oplossen is afhankelijk van de situatie. In veel gevallen is het uw eigen verantwoordelijkheid om problemen aan te pakken en op te lossen. Met een goed gesprek lost u vaak een heleboel ergernissen op. Een eventuele rechtszaak moet door uzelf opgestart worden tenzij er ook huurders van ons zijn die overlast ervaren en dit schriftelijk aan ons melden.

Waarom mag ik overlast niet anoniem melden?

Een anonieme overlastmelding kunnen wij niet gebruiken als bewijsmiddel. Een overlastmelding die binnenkomt, behandelen wij altijd vertrouwelijk. Aan de overlastgever geven wij nooit zonder uw toestemming door wie de melding gedaan heeft. Pas als het tot een rechtszaak komt, voeren wij de overlastmelding als bewijsmiddel aan. Wij vragen daarvoor altijd toestemming aan de melder.

Ik ervaar overlast van mijn buren of andere buurtbewoners. Wat kan ik doen?

Spreek de persoon van wie u overlast heeft altijd eerst zelf aan. Het kan zijn dat hij of zij zich niet bewust is van de overlast. Met een goed gesprek lost u vaak een heleboel ergernissen op. U kunt afspraken maken die voor beide goed werken. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u dit schriftelijk aan ons doorgeven en/of contact opnemen met een buurtbemiddeling of de politie. Voor buurtbemiddeling in Sliedrecht kunt u contact opnemen met Buurtbemiddeling De Sociale Basis en in Molenlanden met ElkWelzijn.

U kunt de overlast aan ons doorgeven op de volgende manieren:
– via Mijn Tablis Wonen: Uw woonzaken zó geregeld!
– u kunt ook het overlastmeldingsformulier invullen en aan ons opsturen, per mail (info@tabliswonen.nl) of per post.

Wat staat er in het huishoudelijk reglement van mijn Vereniging van Eigenaren?

In een huishoudelijk reglement staan onder andere de volgende zaken:
– afspraken en regels over het gebruik en beheer van het woongebouw;
– gedragsregels voor bewoners;
– melden van overlast;
– melden van storingen.

Als er een reglement is voor het gebouw waar u woont of gaat wonen, ontvangt u dat van Tablis Wonen.

Hoe kan ik mijn suggesties of opmerkingen melden bij de Vereniging van Eigenaren?

U kunt suggesties doorgeven aan Tablis Wonen. Wij bekijken of uw suggesties wenselijk en haalbaar zijn. Is dat het geval? Dan brengen wij het voorstel in bij het bestuur en de algemene ledenvergadering. Daar wordt uw suggestie besproken. Mogelijk volgt er een besluit om uw suggestie uit te voeren.

Wat doet de Vereniging van Eigenaren?

In een woongebouw met huur- en koopwoningen is de Vereniging van Eigenaren verantwoordelijk voor het beheer en het onderhoud van de gemeenschappelijke gedeelten van het woongebouw. Bijvoorbeeld de hallen, gangen, daken, liften en ander installaties. In een Vereniging van Eigenaren betalen de eigenaren samen de kosten voor het onderhoud van de algemene ruimten en installaties. Een Vereniging van Eigenaren kan het onderhoud uitbesteden aan een professionele beheerder. De Vereniging van Eigenaren houdt minimaal 1 keer per jaar een algemene ledenvergadering waar besluiten worden genomen. Tablis Wonen is samen met alle andere eigenaren bij deze vergadering aanwezig of brengt een stem via volmacht uit. Daarnaast heeft een Vereniging van Eigenaren een bestuur waarin een aantal kopers zit. Tablis Wonen kan ook in het bestuur zitten. Het bestuur zorgt ervoor dat genomen besluiten uitgevoerd worden.

Waarom is er een vereniging van eigenaren in mijn woongebouw?

De appartementen in het woongebouw waar u woont, zijn van verschillende eigenaren. Er zijn bewoners die hun woning hebben gekocht en Tablis Wonen is eigenaar van een aantal huurwoningen. Iedere appartementseigenaar is automatisch lid van de Vereniging van Eigenaren. De vereniging behartigt de belangen van alle eigenaren (kopers) en beheert de gemeenschappelijke zaken, de administratie van en het onderhoud aan de gemeenschappelijke delen van het gebouw.

Waar kan ik mijn tevredenheid of ontevredenheid over Tablis Wonen melden?

Tevreden of ontevreden? We vinden het fijn als u laat weten waarover u tevreden of ontevreden bent. Wij kunnen daarvan leren en onze dienstverlening verbeteren. Om uw tevredenheid of ontevredenheid te melden, gebruikt u dit online formulier.

Kunnen anderen mijn gegevens inzien of opvragen?

Nee, dat kan niet omdat dat privacygevoelige informatie is.

Heeft u niet gevonden wat u zocht? Zoek dan specifieker of neem anders dan contact op.