De zoekopdracht voor "" levert het volgende resultaat op.

Mijn woning wordt gesloopt. Moet ik mij inschrijven als woningzoekende?

Ja, als u naar een andere huurwoning wilt verhuizen, moet u ingeschreven staan als woningzoekende.

Waarom heeft Woonkeus of Woongaard mij uitgeschreven als woningzoekende?

Daar kunnen meerdere redenen voor zijn. U wordt uitgeschreven als woningzoekende als u een woning heeft geaccepteerd. U ontvangt dan wel een e-mail waarin u wordt geinformeerd hoe u heringeschreven kan worden. Als u de inschrijf- of verlengingskosten niet op tijd betaalt, wordt u uitgeschreven. Voor meer informatie over uw uitschrijving kunt u het beste contact opnemen met Woonkeus (voor wonen in Sliedrecht) of Woongaard (voor wonen in Molenlanden).

Welke gegevens heb ik nodig om mij in te schrijven als woningzoekende?

Als u zich inschrijft als woningzoekende heeft u uw persoonsgegevens en uw huishoudinkomen nodig. Uw huishoudinkomen staat vermeld op de inkomensverklaring van de Belastingdienst. Als u met meerdere personen wilt verhuizen, dan telt het gezamenlijke huishoudinkomen. Het inkomen van kinderen, ongeacht de leeftijd, hoeft u niet in te vullen. Kijk voor meer informatie voor woningzoekenden op Woonkeus (voor wonen in Sliedrecht) of Woongaard (voor wonen in Molenlanden).

Word ik uitgeschreven als woningzoekende als ik een woning accepteer?

Ja, als u een woning accepteert vervalt uw inschrijving. Wilt u wel ingeschreven blijven, dan betaalt u opnieuw inschrijfkosten en passen we uw woonduurpunten aan. Kijk voor meer informatie op Woonkeus of Woongaard.

Wat kost het om je als woningzoekende te registreren bij Woonkeus of Woongaard?

De kosten voor inschrijving zijn voor Woonkeus € 20,00  (2021) en Woongaard € 25,00 (2020).
De jaarlijkse verlenging kost bij Woonkeus € 15,00 (2021) en bij Woongaard € 10,00 (2020).

Hoe kan ik mij uitschrijven als woningzoekende bij Woonkeus of Woongaard?

Als u met een automatische incasso betaalt, informeert u Woonkeus of Woongaard schriftelijk dat u zich wilt uitschrijven als woningzoekende. Als u op een andere manier betaalt, vervalt de inschrijving automatisch door niet te betalen.

Hoe wijzig ik mijn gegevens als woningzoekende bij Woonkeus of Woongaard?

U logt in bij Woonkeus of Woongaard. In uw persoonlijk profiel past u uw gegevens aan. Het is belangrijk uw gegevens actueel te houden en dat uw gezinssamenstelling en inkomen kloppen. Deze informatie is door het passend toewijzen bepalend bij het toewijzen van een woning. Bij problemen met het wijzigen van uw gegevens neemt u contact op met Woonkeus of Woongaard.

Wanneer komen jullie langs om de door mij gemelde reparatie uit te voeren?

We plannen de afspraak zo spoedig mogelijk voor u in. We houden hierbij rekening met uw wensen.

Waar meld ik een reparatieverzoek voor een woongebouw met huurders en kopers?

Als u een woning huurt, vult u een reparatieformulier in. Een reparatie aan de buitenkant van het woongebouw geven wij door aan de Vereniging van Eigenaren (VVE). Heeft u een koopwoning dan regelt u de reparatie in uw woning zelf.

Kan ik Tablis Wonen bellen voor een reparatieverzoek buiten kantooruren?

Ja, dat kan maar alleen voor spoedeisende reparaties die echt niet tot de volgende dag kunnen wachten. U belt dan naar (0184) 44 48 44 en u wordt doorgeschakeld naar de wachtdienst.

Heeft u niet gevonden wat u zocht? Zoek dan specifieker of neem anders dan contact op.