De zoekopdracht voor "" levert het volgende resultaat op.

Welke onderhoudswerkzaamheden voeren jullie dit jaar uit?

In de onderhoudsplanning  op onze website staat per complex aangegeven welk onderhoud Tablis Wonen dit jaar uitvoert.

Wat is groot onderhoud?

Als we meerdere werkzaamheden aan een woning tegelijkertijd uitvoeren, spreken we van groot onderhoud.

Hoe vaak overlegt een bewonerscommissie met bewoners?

De bewonerscommissie raadpleegt zo vaak als nodig de bewoners over onderwerpen op het gebied van leefbaarheid, beheer, veiligheid, participatie en samenwerking. Daarnaast organiseert de commissie tenministe één keer per jaar een bijeenkomst met de bewoners om deze te betrekken bij haar activiteiten.

Lost een bewonerscommissie ook individuele problemen van huurders op?

Nee, de bewonerscommissie lost geen individuele problemen van een huurder op. Daarvoor kunt u bij ons terecht.

Wat is een bewonerscommissie?

Een bewonerscommissie is een groep huurders van een complex, straat, buurt of wijk waarmee wij overleggen. Zij vertegenwoordigen en komen op voor de algemene belangen van alle huurders in een woongebouw.

Wat doet een bewonerscommissie?

De commissie is namens de bewoners onze gesprekpartner. Er vindt regelmatig overleg plaats tussen de bewonerscommissie en Tablis Wonen. De bewonerscommissie zet zich in voor de dagelijkse beheerzaken en behartigt de gemeenschappelijke belangen van de bewoners van het complex, de straat, buurt of wijk.

Waar moet een bewonerscommissie aan voldoen?

Een bewonerscommissie bestaat uit minimaal 3 en maximaal 7 personen. Uitsluitend bewoners uit het complex, de buurt, straat of wijk kunnen lid zijn. Iedere belangstellende bewoner vanaf 18 jaar kan zich opgeven voor de bewonerscommisise. Per huishouden kan overigens maar één persoon lid worden. Een bewoner kan toetreden tot de bewonerscommissie als bewoners geen zwaarwegende bezwaren tegen deze kandidaat hebben. Nieuwe leden dienen zich schriftelijk akkoord te verklaren met het Reglement bewonerscommissie.

Hoe vaak overlegt een bewonerscommissie met jullie?

Wij overleggen minimaal één keer per jaar met de bewonerscommissie over onderwerpen die voor bewoners van belang kunnen zijn. Als vaker overleg nodig of wenselijk is, wordt vaker overlegd.

Wat is een huurdersorganisatie?

De huurdersorganisatie is de officiële vertegenwoordiging van huurders. De huurdersorganisatie gaat namens de huurders in gesprek met Tablis Wonen. Afspraken worden van te voren vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst. Deze bewoners overleggen bijvoorbeeld over het beleid, de algemene voorwaarden, commissie-overstijgende zaken en nog veel meer. De huurdersorganisatie wordt door de verhuurder over verschillende zaken geïnformeerd. Zij hebben een adviserende en/of een instemmende functie. De huurdersorganisatie voor Sliedrecht en Molenlanden is SliM Wonen

Welke hulp kan ik inschakelen als een gesprek bij overlast niet mogelijk is?

Als een gesprek niet mogelijk is met de veroorzaker van de overlast dan kunt u hulp inschakelen. Bijvoorbeeld iemand die als buurtbemiddelaar optreedt, een wijkagent, de huismeester of de wooncoach.
Via Buurtbemiddeling De Sociale Basis (Sliedrecht) en via ElkWelzijn (Molenlanden) komt u in contact met een buurtbemiddelaar.

Als u overlast ervaart, dan kunt u dat aan ons doorgeven op de volgende manieren:
– via Mijn Tablis Wonen: Uw woonzaken zó geregeld!
– u kunt ook het formulier invullen en aan ons opsturen, per mail (info@tabliswonen.nl) of per post.

Als wij uw ingevulde formulier hebben ontvangen, dan  gaat de wooncoach ermee aan de slag.

Heeft u niet gevonden wat u zocht? Zoek dan specifieker of neem anders dan contact op.