De zoekopdracht voor "" levert het volgende resultaat op.

Welke woningen van Tablis Wonen worden er aangesloten op dit warmtenet?

Het gaat om de 5-hoog en 10-hoogflats.

  • Rembrandtlaan 310 – 468, Sliedrecht
  • Rembrandtlaan 470 – 628, Sliedrecht
  • Reigerlaan 17 – 175, Sliedrecht
  • Thorbeckelaan 71 – 229, Sliedrecht
  • Tuinfluiterstraat 1 – 135, Sliedrecht
  • Havikstraat 1-80, Sliedrecht
  • Havikstraat 81 -160, Sliedrecht
  • Valkhof 1 – 80, Sliedrecht
  • Valkhof 81 – 160, Sliedrecht
  • Sperwerstraat 81 – 160, Sliedrecht

Waarom kiest Tablis Wonen voor een aansluiting op het warmtenet?

Ook alle huurwoningen van Tablis Wonen moeten in 2050 van het gas af zijn. De collectieve ketels van Tablis Wonen zijn aan vervanging toe. Het ophangen van nieuwe cv ketels is een slechte keus omdat deze op gas werken. Het warmtenet biedt een goed en betaalbaar alternatief. Diverse woningen zijn inmiddels naar tevredenheid aangesloten op het warmtenet. Het is een betaalbaar alternatief voor gas.

Wat betekent het dat we van een collectieve gasketel overgaan op een collectieve aansluiting op het warmtenet?

U merkt er niks van in de warmtelevering. Er is alleen een andere plaats van de warmtebron. In de huidige situatie wordt de warmte opgewekt in het ketelhuis en verwarmt van daaruit alle woningen. Bij aansluiting op het warmtenet komt de warmte via een buizenstelsel vanuit de straat het gebouw binnen en verwarmt van daaruit alle woningen.

Met wie kan ik contact opnemen als ik een vraag of klacht over de werkzaamheden voor het warmtenet heb?

Tijdens de werkzaamheden is er een projectkantoor van HVC aan de Tuinfluiter 136. Vanaf 18 maart houdt HVC daar iedere woensdagmiddag tussen 13:00 en 14:00 uur een spreekuur waar u terecht kunt met al uw vragen, meldingen en suggesties.

U kunt daar dan al uw vragen en klachten melden. Maar dat kan natuurlijk ook per e-mail of telefonisch: 

HVC
E. warmtenetsliedrecht@hvcgroep.nl
T. 088 64 64 100 

Heeft u vragen over het warmtenet en de warmte in uw woning? Neem dan contact op met Tablis Wonen. 
E. warmtenetsliedrecht@tabliswonen.nl

Heeft Tablis Wonen een protocol cameratoezicht?

Ja, Tablis Wonen heeft een protocol cameratoezicht. In onderstaande artikelen leest u hier alles over.

Artikel 1: doel van het cameratoezicht
Voor Tablis Wonen is het belangrijk dat haar huurders plezierig wonen en een fijn en betaalbaar thuis hebben. Voor het waarborgen van een fijn en veilige leef- en woonomgeving kan Tablis Wonen cameratoezicht toepassen. Het doel van het cameratoezicht is de eigendommen van huurders en Tablis Wonen te beschermen. Ook kan door de preventieve werking het doel zijn rust en een gevoel van veiligheid te creëren onder huurders. Daarnaast kunnen de camerabeelden worden gebruikt voor het opsporen van strafbare feiten.​

Artikel 2: taken en verantwoordelijkheden 
Het cameratoezicht vindt plaats onder de verantwoordelijkheid van Tablis Wonen. Tablis Wonen draagt er zorg voor dat de opnamesystemen periodiek worden gecontroleerd. Het cameratoezicht vindt plaats in overeenstemming met wet- en regelgeving. Dit protocol is daarvan een uitwerking. ​

Artikel 3: privacy van bewoners en bezoekers
Tablis Wonen zorgt ervoor dat bewoners en bezoekers duidelijk worden geïnformeerd dat camera­toezicht wordt toegepast, onder andere door het plaatsen van informatieborden en stickers. De informatieborden of stickers worden op duidelijk zichtbare plaatsen aangebracht in een complex.​ Het beeldmateriaal wordt uitsluitend gebruikt voor het beveiligen, toezicht houden of opsporen van strafbare feiten. ​

Artikel 4: inzage in opgenomen beeldmateriaal
In principe heeft een betrokkene alleen recht op inzage in beeldmateriaal waarop hij/zij te zien is. Tablis Wonen kan beslissen dat geen inzage wordt gegeven indien andere belangen, in het bijzonder indien de rechten en vrijheden van anderen of van Tablis Wonen, worden geschaad. ​Een aanvraag wordt alleen in behandeling genomen als de betrokkenen zich heeft gelegitimeerd aan de balie van Tablis Wonen. ​

Bij een aanvraag tot inzage van beelden dient de betrokkene het tijdstip en de tijdsduur van de beelden waarvan hij inzage verlangt aan te geven. Bijvoorbeeld tussen 21.00 uur en 21.15 uur. ​Binnen drie werkdagen na een aanvraag tot inzage van beeldmateriaal beslist Tablis Wonen of het beeldmateriaal ter beschikking wordt gesteld aan de betrokkene.​

Tablis Wonen kan voor inzage en het beschikbaar stellen van een digitale kopie van het beeldmateriaal een vergoeding in rekening brengen. ​Na maximaal 4 weken wordt het beeldmateriaal automatisch gewist. Het beeldmateriaal kan dan uiteraard niet meer worden ingezien.​ Indien zich een incident heeft voorgedaan of wanneer een verzoek door de politie wordt gedaan, stelt Tablis Wonen het relevante beeldmateriaal veilig. ​

Artikel 5: verstrekken van opgenomen beeldmateriaal aan derden
Tablis Wonen kan beeldmateriaal verstrekken aan derden bijvoorbeeld aan een verzekerings­maatschappij als dit noodzakelijk is voor de afhandeling van een schade. Ook kan de Tablis Wonen beeldmateriaal gebruiken in (civiel)rechtelijke procedures, indien dit noodzakelijk is voor de afhandeling van een incident.​

Tablis Wonen maakt bij het verstrekken van beeldmateriaal aan derden steeds een afweging tussen de privacybelangen van de personen die in beeld zijn en de belangen die gediend zijn bij de verstrekking van dit beeldmateriaal.​

Beeldmateriaal wordt aan de politie verstrekt indien hierom uitdrukkelijk door de politie wordt verzocht. De politiefunctionaris die de beelden in ontvangst neemt moet zich aan de balie van Tablis Wonen legitimeren. De politiefunctionaris tekent voor ontvangst van het beeldmateriaal en het integer gebruik hiervan.​

Artikel 6: het camerasysteem en beveiliging
Het cameratoezicht vindt plaats door middel van een gesloten systeem. De opname apparatuur is beveiligd en bevindt zich in een afgesloten ruimte.​ Het beeldmateriaal wordt maximaal 4 weken bewaard, tenzij sprake is van een incident. De camerabeelden van het incident wordt net zolang bewaard tot dat het incident is afgehandeld.

Tablis Wonen gebruikt zichtbare camera’s in de algemene ruimtes en maakt duidelijk melding van de opnames. De Tablis Wonen gebruikt niet-zichtbare camera’s voor zover dit noodzakelijk is om de doelstellingen voor cameratoezicht te bereiken en dit in lijn is met de eisen van proportionaliteit en subsidiariteit. ​

Artikel 7: informatieverstrekking
Dit protocol is via de website van Tablis Wonen beschikbaar voor iedereen die daarin is geïnteresseerd.​

Artikel 8: Klachten
Klachten over het cameratoezicht en/of afhandeling van verzoeken tot inzage kunnen worden ingediend Tablis Wonen via de website, telefonisch of aan de balie. ​Wanneer wij in onderling overleg niet tot een oplossing komen, kan een klacht worden ingediend bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Het formulier om een aanvraag te doen voor inzage opgenomen beeldmateriaal kunt u hier downloaden (pfd)

Hoe kan ik een idee om de leefbaarheid te verbeteren realiseren?

Daarvoor heeft Tablis Wonen een Wensfonds. We nodigen bewoners uit hun goede ideeën voor het verbeteren van de woonomgeving met ons te delen. Want de beste ideeën komen van de bewoners! Met het Wensfonds van Tablis Wonen kunnen goede tastbare ideeën van betrokken huurders werkelijkheid worden.

Lees alle informatie over het wensfonds in de folder.

Test Justin

Test Justin

Hoe werkt planmatig onderhoud?

Ieder jaar kijken we voor welke woningen planmatig onderhoud staat gepland. Sommige werkzaamheden voeren we éénmaal in de 20 tot 40 jaar uit. Ander onderhoud doen we een keer per twee jaar. Onder planmatig onderhoud valt onder andere onderhoud aan de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet.

Wat Tablis Wonen dit jaar uitvoert aan planmatig onderhoud leest u hier. Is uw woning dit jaar aan de beurt voor werkzaamheden dan hoort u op tijd van ons wat we gaan doen en wanneer.

Kan Tablis Wonen het klein onderhoud voor mij doen?

Ja, in een aantal gevallen kan dat. In ons onderhouds-abc staat wat wij wel en niet repareren.

Wanneer wordt het planmatig onderhoud uitgevoerd?

De werkzaamheden die wij dit jaar uitvoeren, kunt u hier bekijken. Als u wilt weten wanneer bepaalde werkzaamheden in de toekomst worden uitgevoerd, kunt u contact met ons opnemen. Wij geven dan een inschatting in welk jaar het wordt uitgevoerd (onder voorbehoud).

Heeft u niet gevonden wat u zocht? Zoek dan specifieker of neem anders dan contact op.