Tablis Wonen

Kwaliteitsbeleid gaat over onze dienstverlening

kwh-logoWaarom kwaliteitsbeleid?
Misschien huurt u een woning van Tablis Wonen of bent u dat van plan. Dan is het goed om te weten dat we onze  dienstverlening regelmatig laten onderzoeken. Wij willen weten hoe onze klanten de dienstverlening waarderen. Zijn we telefonisch goed bereikbaar? Voeren we reparaties snel en goed uit? Helpen we de klanten goed bij vragen? Nemen we klachten serieus?

Tablis Wonen is lid van KWH (Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector).  KWH stimuleert corporaties om de dienstverlening te verbeteren. Het KWH geeft een kwaliteitskeurmerk, het KWH huurlabel, uit.  Hiervoor moet voor alle onderdelen een goed cijfer zijn behaald. Sinds maart 2008 heeft Tablis Wonen het KWH-huurlabel.

Wat wordt er gemeten?
Het KWH-Huurlabel bestaat uit vier onderdelen waarop gemeten wordt.

Klantcontact
Een klant wil graag zelf kunnen kiezen hoe, wanneer en waar hij met Tablis Wonen in contact komt. KWH meet of de klant tevreden is over het contact, de bereikbaarheid en de kwaliteit van informatie. 

Verhuizen
Bij dit onderdeel gaat het om hoe onze klanten de dienstverlening waarderen bij het zoeken naar een woning, het verhuizen naar de woning en het opzeggen van de huur.

Onderhoud
Als iets in of aan de woning stuk is of niet goed werkt, dan wil de klant dat dit snel en goed wordt verholpen. Hoe beoordeelt de klant onze dienstverlening bij het uitvoeren van reparaties en onderhoud?

Klachten behandelen
Iedere klant is wel eens ontevreden. Belangrijk is dat Tablis Wonen de klant en de klacht serieus neemt. En dat de klant precies weet hoe wij omgaan met klachten. Dus als u van KWH een vragenlijst over Tablis Wonen krijgt, wilt u die dan invullen? Dat mag ook anoniem als u dat prettiger vindt.

Meer informatie?
Voor meer informatie over het KWH-huurlabel, kunt u terecht op de website van KWH of op de website van ikwilzorgelooshuren.

U bevindt zich hier: Home Tablis Wonen Kwaliteitsbeleid